Dobra wiadomość dla pasjonatów sztuki kulinarnej! Już niedługo, bo 25 sierpnia, obchodzić będziemy Dzień polskiej żywności. Na to nietypowe „święto” można patrzeć z przymrużeniem oka, nie zmienia to jednak faktu, że rodzime produkty spożywcze wciąż można odkrywać na nowo.
- Pierwsze skojarzenie ze słowami „polska żywność”? Naturalne produkty; lokalne i sezonowe - wylicza Artur Moroz, szef kuchni, restaurator i ambasador polskiej kuchni. To m.in. za jego sprawą gęsina od kilku lat cieszy się w naszym kraju rosnącym zainteresowaniem, a szczyt jej popularności przypada 11 listopada, na św. Marcina.
- Wieprzowina (szczególnie starszych ras: puławskiej i złotnickiej), gęsina, dziczyzna, świeże sery, czy twarogi - to zaledwie kilka produktów, którym warto poświęcić więcej uwagi, możemy być z nich dumni! Świadomość konsumentów znacznie wzrosła, nie mamy już kompleksów, chętnie sięgamy po rodzime wyroby. Jeśli jednak porównać nasz stosunek do krajowej żywności z podejściem Włochów, czy Francuzów do ich specjałów, można powiedzieć, że wciąż jest jeszcze trochę do nadrobienia - mówi Artur Moroz.
Pretekstem do rozmowy o rodzimych artykułach spożywczych jest przypadający 25 sierpnia Dzień polskiej żywności. Jego inicjatorami są twórcy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, którzy już po raz 5. zachęcają, by sięgać po lokalną żywność, wrócić do przepisów sprzed lat lub spojrzeć na klasykę z nowej perspektywy.
- Działania w ramach programu „Doceń polskie” są realizowane nieustannie, przez cały rok. Sierpniowe „święto” to dodatkowa okazja, by jeszcze mocniej podkreślić wielką wartość rodzimych artykułów spożywczych. Idea Dnia polskiej żywności jest adresowana zarówno do przedstawicieli sektora spożywczego, jak i konsumentów. Celem jest promowanie całej branży, a nie konkretnego wyrobu. Inicjatywa ma otwartą formułę i choć nie ma długiej tradycji, spotkała się z bardzo pozytywnymi reakcjami branży, konsumentów oraz mediów - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Dotychczas, w ramach Dnia polskiej żywności przeprowadzano m.in. konkursy i plebiscyty, producenci organizowali także specjalne akcje promocyjne oraz degustacje, a blogerzy kulinarni przygotowali specjalne propozycje na ciekawe dania z polskim akcentem. Również konsumenci dzielili się ulubionymi przepisami, wspominali smaki dzieciństwa i dyskutowali o rodzimych produktach. Wpisy związane z Dniem polskiej żywności są oznaczane w mediach społecznościowych za pomocą hasztagu #DzienPolskiejZywnosci.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/25-sierpnia-to-dzien-polskiej-zywnosci